
ბავშვის განვითარების სტადიები თეორიულად ასახავს ბავშვის დაახლოებით განვითარებას ასაკთან შესაბამისობაში და ქმნის სავარაუდო წარმოდგენას, თუ რა შეიძლება იყოს „ნორმალური“ ამა თუ იმ განვითარების პერიოდისათვის. მისი შეფასება ხდება რამდენიმე მიმართულებით: მოტორიკა ანუ მოძრაობის განვითარება, მეტყველება, მხედველობა, სმენა და სოციალური მხარე.
განვითარების ნიშნულები |
|||||
ასაკი |
მოტორიკა |
მეტყველება |
მხედველობა და სმენა |
სოციალური |
|
18 თვე |
დადის მარტო. იღებს სათამაშოებს დავარდნის გარეშე. ადის და ჩადის კიბეებზე. იწყებს ხტუნვას ორივე ფეხზე. აშენებს 3 ან 4 კუბიკისაგან კოშკს |
თავისებურად აკეთებს ბევრ სიტყვას |
ანსხვავებს საყვარელ სიმღერებს და ცდილობს აყვეს. |
საჭიროებს მუდმივად ზედამხედველობას. სვამს მარტო ორივე ხელით ჭიქიდან. იკვებება თავად. |
|
2 წელი |
დარბის. ადის და ჩადის კიბეებზე დახმარების გარეშე. აშენებს კოშკს 6 კუბიკისაგან. |
მეტყველებს 2-3 სიტყვიანი წინადადებებით |
იწყებს პარალელურ თამაშს. |
||
ასაკი |
სასშუალო სიგრძე/სიმაღლე |
სიგრძეში ზრდა |
საშუალო წონა |
წონის მატება |
სუნთქვის სიხშირე |
ნორმალური სხეულის ტემპერატურა |
გულის ცემის სიხშირე (პულსი) |
||||||
12– 24 თვე |
80–90 სმ |
5–8 სმ წელიწადში |
9–13 კგ |
130– 250 გ თვეში |
22-დან 40-მდე |
80-დან 110-მდე |
|
||||||
ფიზიკური
მოტორული განვითარება
კოგნიტიური განვითარება
სოციალური