ბავშვის განვითარება (მეორე წელი)
ბავშვის განვითარება (მეორე წელი)
allmedic
ბავშვის განვითარება (მეორე წელი)
ბავშვის განვითარება (მეორე წელი)

ბავშვის განვითარების სტადიები თეორიულად ასახავს ბავშვის დაახლოებით განვითარებას ასაკთან შესაბამისობაში და ქმნის სავარაუდო წარმოდგენას, თუ რა შეიძლება იყოს „ნორმალური“ ამა თუ იმ განვითარების პერიოდისათვის. მისი შეფასება ხდება რამდენიმე მიმართულებით: მოტორიკა ანუ მოძრაობის განვითარება, მეტყველება, მხედველობა, სმენა და სოციალური მხარე.

განვითარების ცხრილი

განვითარების ნიშნულები

ასაკი

მოტორიკა

მეტყველება

მხედველობა და სმენა

სოციალური

 18 თვე

 დადის მარტო. იღებს  სათამაშოებს დავარდნის  გარეშე. ადის და ჩადის  კიბეებზე.  იწყებს ხტუნვას  ორივე ფეხზე. აშენებს 3 ან 4  კუბიკისაგან კოშკს

 თავისებურად აკეთებს    ბევრ სიტყვას

  ანსხვავებს        საყვარელ  სიმღერებს და  ცდილობს აყვეს.

 საჭიროებს  მუდმივად  ზედამხედველობას.  სვამს მარტო ორივე  ხელით ჭიქიდან.  იკვებება თავად.

 2 წელი

 დარბის. ადის და ჩადის  კიბეებზე დახმარების გარეშე.  აშენებს კოშკს 6 კუბიკისაგან.

 მეტყველებს 2-3 სიტყვიანი  წინადადებებით

 

 იწყებს  პარალელურ    თამაშს.

           

 

ფიზიკური სპეციფიკაციები

 

ასაკი

სასშუალო სიგრძე/სიმაღლე
(სმ)

სიგრძეში ზრდა

საშუალო წონა

წონის მატება

სუნთქვის სიხშირე
(წუთში)

ნორმალური სხეულის ტემპერატურა

გულის ცემის სიხშირე (პულსი)

 

12– 24 თვე

 80–90 სმ

     5–8 სმ  წელიწადში

    9–13 კგ

 130–  250 გ  თვეში

 22-დან  40-მდე

 

 80-დან  110-მდე

 

 

                           

 

12–24 თვეები

ფიზიკური

  • დაბადებისას არსებული წონა დაახლოებით გასამმაგებულია.
  • სუნთქვის სიხშირე იცვლება აქტიურობისა და ემოციების მიხედვით.
  • ზრდის სიჩქარე იკლებს.
  • თავის ზრდის სიჩქარე იკლბეს; წინა ყიფლიბანდი დახურულია დაახლოებით მე-18 თვისათვის.
  • გულ-მკერდის გარშემოწერილობა აღემატება თავისას.
  • ფეხები შესაძლოა კვლავ მოღუნული იყოს.
  • ცხიმის რაოდენობა იკლებს სიარულს დაწყებასთან ერთად.
  • სხეულის ფორმა იცვლება და ემსგავსება უფრო დიდისას.

 

მოტორული განვითარება

  • დგას მარტო, დახმარების გარეშე, ხელებს იწვდის დახმარების მოლოდინში.
  • წამოდგომას ახერხებს დახმარების გარეშე.
  • ბავშვების უმეტესობა დადის დახმარების გარეშე ამ პერიოდის ბოლოსთვის.
  • იყენებს ავეჯს დასახრელად, დავარდნისას უკან ვარდება ან წინ ხელებზე ვარდება და მერე ჯდება.
  • განმეორებითად იღებს და ისვრის საგნებსა და სათამაშოებს.
  • ცდილობს სირბილს, უჭირს გაჩერება და როგორც წესი უბრალოდ ვარდება.
  • მიხოხავს კიბეზე როგორც ზემოთ, ისე ქვემოთ.
  • ზის პატარა სკამში.
  • გადააქვს სათამაშოები ერთი ადგილიდან მეორეში.
  • მოსწონს ფანქრებითა და ფლომასტერებით ხატვა.
  • ეხმარება კვებისას, სვამს თავად ჭიქიდან, არაა ყოველთვის ზუსტი ქმედებები პირთან მიტანისას
  • ფურცლავს წიგნებს.

 

კოგნიტიური განვითარება

  • მოსწონს საგნების დამალვა.
  • იწვდის სათამაშოს, თუკი მეორეს შესთავაზებენ.
  • აწყობს სათამაშოებს იატაკზე.
  • პირში საგნებს ნაკლებად იდებს.
  • მოსწონს ნახატებიანი წიგნების დათვალიერება.
  • აჩვენებს ან აწვდის სხვა ადამიანს სათამაშოს, რათა მან ნახოს იგი.
  • ასახელებს ბევრ ყოველდღიურ საგანს.
  • გამოხატავს სივრცობრივი აღქმის უკეთეს განვითარებას.
  • ცდილობს გაიმეოროს სხვების მიერ შერულებული ქმედებები.
  • ცდილობს მიმიკებით გამოხატოს ემოციები, თუმცა არც ისე წარმატებით.
  • აუტიზმის დიაგნოზი ძირითადად ამ ასაკში ვლინდება.

 

სოციალური

  • ნაკლებად ღიზიანდება უცხოებზე.
  • ეხმარება სათამაშოების აღებაში და დალაგებაში.
  • თამაშობს მარტო
  • მოსწონს როდესაც უჭირავთ ხელში და უკითახვენ.
  • ხშირად იმეორებს უფროსების ქმედებებს თამაშისას.
  • მოსწონს უფროსების ყურადღება და იმის გაცნობიერება, რომ ვიღაც მუდმივადაა მის გვერდით, კოცნის და ეხუტება.
  • ცნობს თავის თავს სარკეში.
  • მოსწონს სხვა ბავშვების სიახლოვე, მაგრამ არ თამაშობს მათთან ერთად.
allmedic